ХУМОР У НАСТАВИ
Смех није грех
Хумор у настави ретко се користи као програмски део активности при обради садржаја ,вежбама или утврђивања градива.Истраживања су показала да наставници који се служе хумором постају омиљени међу ученицима и да ученици лакше прихватају обавезе у настави у којој се користи хумор.Наставника који не показује смисао за хумор ученици по правилу доживљавају као строгог ,,Био је веома строг ,никада насмејан,стрпљивости није имао , а ни разумевања .Волео је да даје слабе оцене ,и као да је једва чекао да је неки ученик добије,,.Очигледно је да својим наступом наставник може изазвати страх и аверзију и демотивисати ученика .Хумор се као и свака људска активност учи. Хумор ангажује дететову когницију а затим и низ афективних одговора у виду смеха.
Употреба хумора у настави резултира весељем,безбрижношћу ,сигурношћу повољном емоционалном климом у разреду.Хумор је својствен само човеку као живом бићу .Психички здраве особе показују смисао за хумор који се не односи ни на кога појединачно ,који никога не омаловажава или вређа.Деца воле да се шале изводе на њихов рачун али под условом да их тај хумор не подцењује.Осим тога ,наставников хумор на властити рачун само доказује да је он особа без предрасуда и психички здрава личност.Истраживања су показала да хумор има велике повезаности са интелигенцијом и креативношћу.
Хумор у настави има више својих извора :
- – случајна наставникова омашка
- – хумор подстакнут од ученика
- – озбиљан наставник који је сам по себи смешан ,изглед,говор,гест..
- – усиљена духовитост наставника
- – хумор који проистиче из наставних садржаја
Ситуације које погодују стварању хумора :
- – весео и ведар наступ наставника
- – изокретање појмова и израза
- – наставникова глума ,пантомима..
- – духовити стихови :,,Мала моја дајем ти на знање ,сила маси даје убрзање,,.
РАЗЛОЗИ ПОТРЕБЕ КОРИШЋЕЊА ХУМОРА У НАСТАВИ
,,Разуман промени одлуку ,а лудак се мења ко месец,,
1.Правилно коришћење хумора доприноси позитивном ставу ученика о
настави и наставнику
2.Хумор и смех доприносе стварању позитивне емоционалне климе
- Хумор може бити позитивно средство мобилисања пажње ученика
- Хумор служи као катарза и као вентил трошења сувишне енергије
5.Добром употербом хумора у настави наставник остварује природни
ауторитет заснован на омиљености код ученика
- Хумор је изванредан вид социјализације,изванредно средство за
учвршћивање односа у ученичком колективу
- Хумор може помоћи приликом откривања даровитих ученика
Хумор је моћно оружје у настави као са сваким оружјем нужно је опрезно руковати јер може повредити и онога ко користи и онај коме је намењен.
Хумор мора бити примерен ученику
Хумор мора бити шаљив за публику
Хумор ради хумора није наставни хумор!
OСМЕХ ТРАЈЕ САМО ЈЕДАН ТРЕНУТАК АЛИ У СЕЋАЊУ МОЖЕ ОСТАТИ ЦЕЛОГ ЖИВОТА.
ПРЕПОРУКЕ ЗА УПОТРЕБУ ХУМОРА
– Смешите се будите весели!
– Смањите мало контролу у разреду ,прекините ту и тамо рутину!
– Будите способни смејати се на властити рачун!
– Успоставите неформалну атмосферу ,покушајте бити опуштенији
(математика није све у животу)!
- – испричајте неки пригодни виц!
- – Учините неку неочекивану ствар!
- – Дозволите да нисте обавезно најбољи у томе!